3 gode råd til at få kunderne ned i din fysiske butik

Driver du en fysisk butik, og har du problemer med at få kunderne ned i din forretning? Der er ingen tvivl om, at internettet har taget meget salg fra de fysiske butikker de senere år. Nogle butikker har lagt strategien om og er også stærke på nettet. Andre fysiske butikker har blot valgt at gøre mere ud af butikken, så der er et incitament for kunderne til at komme på besøg. Uanset din situation så får du her på siden en række gode råd til, hvordan du kan lokke kunderne ned i din forretning.

Gør det til en oplevelse at komme i butikken

Det ultimative for dig som detailhandler er at gøre det til en oplevelse at komme i din forretning. Det kan du gøre på flere måder, og i bund og grund handler det om at være kreativ. Du kan for eksempel overveje at gøre mere ved følgende ting i din butik:

  • Hvordan er dine varer præsenteret?
  • Er der en rød tråd i designet?
  • Er din butik unik i forhold til konkurrenterne?
  • Ser den indbydende ud udefra?
  • Få kunderne en god service?

Det er nogle af de mest basale ting, du kan gøre. Overvej at gøre din forretning så unik, at den ikke ligner konkurrenternes. Det skal gerne være sådan, at folk ikke kan lade være at besøge den, når de går forbi.

Brug de sociale medier

Et andet godt tip er at gøre brug af de sociale medier. Har du fået en ny vare hjem, eller afholder du et event, hvorfor så ikke poste det på dine profiler? Det er vigtigt, at du hele tiden holdes top-of-mind hos dine kunder, og derfor bliver du nødt til at være aktiv på de sociale medier. Gør dig nogle tanker om, på hvilke medier dine kunder er. Du behøver ikke at være aktiv på alle sociale medier. Udvælg et par centrale og dyrk dem.

Gør noget ud af mærkedage

En af de bedste metoder til at trække besøgende på er ved at gøre brug af mærkedage og ved at lave events. Et eksempel kunne være Singles Day, der er en stor shoppingdag, der netop er kommet til Danmark. Er du first-mover på en dag som Singles Day Danmark, så vil du skille dig ud, og det kan øge kendskabet til dig i byen. Ud over Singles Day, kan du også overveje at lave gode tilbud i forbindelse med valentinsdag, påsken eller andre større mærkedage. Jo flere jo bedre for så viser det, at der sker noget i din butik. Hold løbende øje med nye mærkedage – for eksempel kom Singles Day først til for alvor i 2018, og det var bestemt ikke alle forretninger, der greb den bold.